W dzisiejszych czasach korki uliczne są prawdziwą plagą. Coraz więcej ludzi stać na samochody, więc problem dotyczy już nie tylko dużych metropolii ale coraz częściej także mniejszych miast. Ci, którzy przesiadają się na komunikację miejską lub międzymiastową narzekają z kolei na jej powolność. Z tego też powodu coraz częściej jako alternatywny sposób dojazdów do pracy i poruszania się po mieście wybierany jest skuter. Pozwala on na uniknięcie korków i nie stwarza problemów ze znalezieniem miejsca parkingowego. Inaczej nazywany jest on motorowerem, mopedem albo po prostu „pięćdziesiątką”. Jest to dwu lub czasami trzykołowy pojazd. Może posiadać silnik spalinowy albo napęd elektryczny. Pojemność silnika zazwyczaj nie przekracza 50 ccm. Skutery z napędem elektrycznym mają natomiast moc nie przekraczającą 4kW. Jeśli chodzi o prędkość z jaką można poruszać się skuterem o takiej mocy silnika to, według polskich przepisów, nie może ona przekraczać 45km/h. Jednoślady te są dodatkowo wyposażone w ograniczniki prędkości. Istnieje jednak spora grupa ludzi, która się ich pozbywa, aby móc cieszyć się szybszą jazdą. Według obowiązujących aktualnie przepisów, aby móc poruszać się skuterem wystarczy ukończyć 18 lat. Dla dorosłych nie ma zatem konieczności posiadania żadnych dodatkowych dokumentów. Również osoby, które przed 19 stycznia 2013 roku zdały egzamin na kartę motorowerową mogą na jej podstawie poruszać się po polskich drogach na skuterach aż do uzyskania pełnoletności. Aktualnie, osoby między 14 a 18 rokiem życia, aby móc jeździć skuterem, muszą zdać egzamin na prawo jazdy kategorii AM. Przed odbyciem kursu i zdaniem egzaminu muszą ponadto przejść badanie lekarskie, które wykaże brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem. Koszt zakupu skutera waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Oczywiście na wysokość ceny wpływ mają takie czynniki jak marka, stan techniczny. Jest to jednak zakup, na który nie trzeba szczególnie długo odkładać. Mając już skuter należy pamiętać o tym, że jak każdy pojazd wymaga on okresowego sprawdzania jego sprawności. Warto więc wiedzieć ile kosztuje przegląd skutera i jak często trzeba go wykonywać. Według aktualnych przepisów, trzeba odwiedzić stację diagnostyczną co dwa lata. Ustawodawca nawet określa wysokość opłaty, która wynosi kilkadziesiąt złotych. Nie jest to zatem kwota zaporowa i każdy właściciel skutera może sobie na nią pozwolić. Skuter, poza przystępną ceną zakupu oraz niską ceną przeglądu technicznego, charakteryzuje się także niskimi kosztami eksploatacji na co dzień. Jeżdżąc skuterem po mieście spalanie paliwa kształtuje się na poziomie 3-4 litrów na każde przejechane 100km. Dla porównania samochód na tym samym dystansie spali około 9 litrów. Dodając do tego ponadto łatwy dostęp do ewentualnych części zamiennych, które są tanie i rzadko potrzebne, bo skutery nie należą do pojazdów awaryjnych, skuter jawi się jako niemal doskonała alternatywa dla samochodów i komunikacji miejskiej. Jedynie zimą i w czasie deszczu jazda nim może być uciążliwa lub wręcz niemożliwa.