olej kokosowy

Olej kokosowy pozyskiwany jest przez orzechy palmy kokosowej. Znajduje on wszechstronne zastosowanie zarówno w kosmetologii, jak i w kuchni. Wyróżnia się wysoką zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych, zaś ilość kwasów nienasyconych jest niewielka. W związku z tym może się wydawać, że olej ten nie jest wcale zdrowy. Jednak zawarte w nim kwasy tłuszczowe są kwasami średnie łańcuchowymi, a to czyni je zdrowymi składnikami. Jakie wartości odżywcze zawiera olej kokosowy? Jakie są jego właściwości prozdrowotne? Przekonajmy się! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/olej-kokosowy-wartosci-odzywcze-zastosowanie-w-kuchni-i-kosmetyce/ 

Wartości odżywcze oleju kokosowego 

Olej kokosowy jest jednym z najzdrowszych olejów. Dotyczy to nierafinowanego, tłoczonego na zimno oleju. Wyróżnia się on nie tylko wyjątkowym, kokosowym aromatem, ale też bogatym składem. Charakterystyczną cechą oleju kokosowego jest jego Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych. Ich rola w organizmie służy jest odmienna, niż pozostałych nasyconych kwasów tłuszczowych. Co więcej olejek kokosowy nie podlegają kumulacji tkanki tłuszczowe oraz nie prowadzą do przyrostu masy ciała. Olej kokosowy może być zatem bez obaw stosowanych u osób na diecie odchudzającej lub osób uprawiających sport. Poza średnie łańcuchowymi kwasami tłuszczowymi, olej zawiera również fitosterole, witaminę E, witaminę K oraz żelazo. 

Jakie są właściwości prozdrowotne oleju kokosowego? 

Olej kokosowy jest produktem o działaniu antybakteryjnym. Wszystko przez zawartość kwasu laurynowego, który posiada właściwości antybakteryjne, przeciwgrzybicze i antywirusowe. Olej kokosowy odpowiada za wspomaganie funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego oraz nerwowego. Wynika to z faktu, że neutralizuje wolne rodniki oraz korzystnie wpływa na lipidogram. Przyśpiesza też procesy regeneracji i gojenia się ran oraz działa przeciwzapalnie. 

Olej kokosowy może również wspomagać utratę masy ciała. Zapewnia długotrwałe uczucie sytości oraz może ograniczyć procesy kumulowania się tkanki tłuszczowej. Co więcej dodaje on również energii, wspomaga procesy trawienne, wpływa korzystnie na skład bakteryjnej flory jelitowej oraz umożliwia wchłanianie się witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. 

Zobacz też: http://www.latawcedmuchawce.pl/dlaczego-nalezy-ograniczyc-spozywanie-cukru/

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak wzmocnić kręgosłup lędźwiowy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here